Chiang Mai päikese all

Viimased päevad on olnud päikeseküllane epuhkus. Tuleb tõdeda, et oleme mõlemad suhteliselt kahvatud võrreldes üldise tänavapildiga ning selle probleemi lahendamiseks leidsime mõnusa koha päikese all. Oleme paar päeva käinud oma päikesepatareisid nahale laadimas Buak Haad pargis. Seal saab 10 bahti eest rentida bambusmatte, millel on mõnus lebotada. Liisa otsustas elada ohtlikku elu ning ostis coconuti ja mandariine. Kookospähklil lõigatakse lahti pealmine osa, kõrs sisse ning voilaaa… Saab juua mõnusat kookospiima ning hiljem süüa pehmet sisu. See on hoopis teine lugu kui see, mida kodus müüakse. Sama lugu ka mandariinide ja kõikide puuviljadega.

Kui akud täis laetud asusime teele Sunday Walking Streeti poole. See toimub igal pühapäeval ning on populaarne nii kohalike kui turistide seas. Alates Thapae väravast kuni Wat Phra Singini, lisaks mõned kõrvaltänavad, on Ratchadamneon street pilgeni täis nii kauplejaid kui ostjaid. See market on sarnane Saturday Marketiga, kuid mitmeid kordi suurem ja rahvarohkem. Samas kaup ja tänavaesinejad on samad ja üldjoontes on kõik marketid siin sama kaubaga.

Möndades söögikohtades leidub ka palju loomingulisi aspekte.

Õhtul oma külalistemajja jõudes kohtasime omanikke, kes teatasid homsest väikesest tähistamisest. Külalistemaja saab kahe aastaseks ning seda tuleb tähistada, kõiki oodatakse lõunat sööma kell 11 hommikul. Üldse on meie ööbimiskoht väga korralik ja armas, veidi vanalinnast eemal ning omanikeks tore paar.

Rääkisime jänkudest ning täiesti juhuslikult ristusid meie teed armsa küülikuga, kellega üritasime sõbrustada.

Hommikul saime süüa mõnusat kohalikku toitu nagu ikka nuudleid või riis ning kala, oad, seened jne kaste. Magustoiduks oli Liisa uus lemmik kookospiim puuviljadega. Saime juttu ajada ka teiste seljakotiränduritega, kes on samuti pikemal reisil. Tore oli kuulda teiste reisijutte ja plaane.

Täna broneerisime endale väikese reisi mägedesse. Siin on tohutult reisibüroosid, kes pakuvad erinevaid 1 – 3 päevaseid reise lähiûmbrusesse kas niisama matkama, elevandifarmi, öösafarile, ekstreemsporti harrastama, loodusparke avastama vms. Leida parim ja soodsaid on päris raske katsumus. Eile parki kõndides käisime mõned läbi ning leidsime ka ühe pakkumise, millele jäime pikemalt mõtlema. Kolm päeva mägedes, külastada saab mitut küla, kus kohalikud hõimud elavad (seal toimub ka ööbimine) , elevandifarmi, koske ja lisaks veel parvetada. Boonusena saab tagasituleku päeval veeta öö nende hostelis. Seda kõike 1400 bahti eest, mille eest enamik bürood pakuvad ühe-kahe päevaseid rännakuid. Tundus väga hea pakkumine ning otsustasime selle võtta. Homme peale enda külalistemajast välja chekkimist võetakse meid peale ja seiklus võib alata!

Laadisime tänagi oma patareisid pargis. Nii mõnus ja rahulik, kus jääda kuulama purskkaevu vulisemist ja tunda sooja päikest oma nahal, hea koht mediteerimiseks. Seal on meeletult tuvisid, keda pargisolijad tihti toidavad ning seetõttu pole neil mingisugust hirmu inimeste ees, mõni lausa hoiab neid enda kätel ja mängivad. Sirutades matil võib juhtuda, et tundsid midagi pehmet ning see võib olla juhuslikult tuvi saba.

Päikesetervitus meie moodi!

Tänasesse plaani kuulus ka kuulus tai massaž. Leidsime ühe toreda salongi, mida on siin iga nurga peal, ning võtsime tunniajase kombo ehk jala, õla ja seljamassaž. Alguses pesti meie jalad ning viidi kuhugile pööningule, mis nägi välja nagu mingi pôrandaalune kliinik, kus tegeletakse inimorganite äriga. Pikutasime massažilaudadel, mis on siin suuremad ja tugevamad kui need, mida Eestis näinud oleme. Siis tulid keskealised tailannad ning hakkasid meie jalgu, selga, pead ja õlgu mudima ja väänama. Nad olid jalgupidi massažilaudadel ning panid ikka terve oma kehajõu oma töösse, kondid ragisesid üle terve keha. Pärast oli nii hea ja kerge tunne, mida pole ammu tundnud. Aga jalamassaži tahaks ikkagi pikemalt kogeda…

Tavapärane vaatepilt Chiang Mai kõrvaltänaval.